[ Pobierz całość w formacie PDF ]
- dobry za rozwiązanie 15 zadań w tym co najmniej 2 z poziomu ponadpodstawowego,
- bardzo dobry za rozwiązanie 18 zadań w tym co najmniej 4 z poziomu
ponadpodstawowego.
Klucz odpowiedzi: 1. a, 2. b, 3. d, 4. c, 5. a, 6. c, 7. c, 8. b, 9. a, 10. d, 11. c,
12. b, 13. b, 14. c, 15. c, 16. d, 17. a, 18. c, 19. b, 20. b.
Plan testu
Nr Cel operacyjny Kategoria Poziom Poprawna
zad. (mierzone osiągnięcia ucznia) celu wymagań odpowiedz
1 Wskazać zastosowanie techniki komunikowania
A P a
siÄ™
2 Zastosować środki rozwiązywania konfliktów C PP b
3 Zdefiniować proces poznawczy A P d
4 Dobrać formy komunikacji werbalnej
C P c
i niewerbalnej
5 Rozpoznać zachowanie asertywne A P a
6 Rozró\nić bariery komunikacji B P c
7 Zastosować profilaktykę C P c
8 Rozpoznać sytuację konfliktową A P b
9 Zastosować ustępstwo w negocjacjach C P a
10 Rozró\nić formy komunikacji interpersonalnej B P d
11 Określić zasady etyki zawodowej B P c
12 Rozpoznać potrzeby i oczekiwania pacjenta A P b
13 Rozpoznać komunikat C P b
14 Dobrać środek prawny do rozwiązania konfliktu C PP c
15 Sformułować odpowiednie argumenty C P c
16 Zastosować techniki ułatwiające komunikowanie
C PP d
siÄ™
17 Rozpoznać znaczenie i przyczyny impasu A P a
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
48
18 Rozpoznać zasady mowy ciała i wyglądu
C PP c
w rozmowie
19 Rozró\nić klasyfikację potrzeb B P b
20 Rozró\nić bodzce tworzące bariery
C PP b
komunikacyjne
Przebieg testowania
Instrukcja dla nauczyciela
1. Ustal z uczniami termin przeprowadzenia sprawdzianu, z co najmniej jednotygodniowym
wyprzedzeniem.
2. Omów z uczniami cel stosowania pomiaru dydaktycznego.
3. Zapoznaj uczniów z rodzajem zadań podanych w zestawie oraz z zasadami punktowania.
4. Przeprowadz z uczniami próbę udzielania odpowiedzi na takie typy zadań testowych,
jakie będą w teście.
5. Omów z uczniami sposób udzielania odpowiedzi (karta odpowiedzi).
6. Zapewnij uczniom mo\liwość samodzielnej pracy.
7. Rozdaj uczniom zestawy zadań testowych i karty odpowiedzi, podaj czas przeznaczony
na udzielanie odpowiedzi.
8. Postaraj się stworzyć odpowiednią atmosferę podczas przeprowadzania pomiaru
dydaktycznego (rozładuj niepokój, zachęć do sprawdzenia swoich mo\liwości).
9. Kilka minut przed zakończeniem sprawdzianu przypomnij uczniom o zbli\ającym się
czasie zakończenia udzielania odpowiedzi.
10. Zbierz karty odpowiedzi oraz zestawy zadań testowych.
11. Sprawdz wyniki i wpisz do arkusza zbiorczego.
12. Przeprowadz analizę uzyskanych wyników sprawdzianu i wybierz te zadania, które
sprawiły uczniom największe trudności.
13. Ustal przyczyny trudności uczniów w opanowaniu wiadomości i umiejętności.
14. Opracuj wnioski do dalszego postępowania, mającego na celu uniknięcie niepowodzeń
dydaktycznych niskie wyniki przeprowadzonego sprawdzianu.
Instrukcja dla ucznia
1. Przeczytaj uwa\nie instrukcjÄ™.
2. Podpisz imieniem i nazwiskiem kartÄ™ odpowiedzi.
3. Zapoznaj się z zestawem zadań testowych.
4. Test zawiera 20 zadań. Wszystkie zadania są wielokrotnego wyboru i tylko jedna
odpowiedz jest prawidłowa.
5. Udzielaj odpowiedzi tylko na załączonej Karcie odpowiedzi.
6. Zaznacz prawidłową odpowiedz X (w przypadku pomyłki nale\y błędną odpowiedz
zaznaczyć kółkiem, a następnie ponownie zakreślić odpowiedz prawidłową).
7. Pracuj samodzielnie, bo tylko wtedy będziesz miał satysfakcję z wykonanego zadania.
8. Na rozwiÄ…zanie testu masz 45 minut.
Powodzenia!
Materiały dla ucznia:
- instrukcja,
- zestaw zadań testowych,
- karta odpowiedzi.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
49
ZESTAW ZADAC TESTOWYCH
1. Technikę zdartej płyty stosuje się wówczas, gdy rozmówca
a) jest uparty.
b) krytykuje nas.
c) jest niezdecydowany.
d) jest sympatyczny.
2. Do rozwiązywania konfliktów stosuje się
a) korupcjÄ™.
b) mediacjÄ™.
c) manipulacjÄ™.
d) percepcjÄ™.
3. Proces polegający na odbieraniu bodzców za pomocą wra\eń nazywa się
a) zapamiętywaniem.
b) wyobra\eniem.
c) spostrze\eniem.
d) wra\eniem.
4. W skład komunikacji niewerbalnej wchodzą między innymi
a) informacje prasowe.
b) obraz malarski.
c) pantomima.
d) list.
5. Asertywność zawiera w sobie
a) zrozumienie.
b) agresjÄ™.
c) pobła\liwość.
d) uległość.
6. Osądzanie to bariera polegająca na narzucaniu własnych wartości i wskazywaniu
rozwiązań cudzych problemów. Przykładem jest stwierdzenie
a) zabraniam ci mówić w ten sposób .
b) to jest niemo\liwe .
c) ty ju\ w \yciu nic nie osiÄ…gniesz .
d) na twoim miejscu w ogóle bym się tym nie przejmował .
7. ProfilaktykÄ™ stosuje siÄ™
a) u dzieci w wieku przedszkolnym.
b) tylko w rodzinie.
c) zawsze, gdy jest to mo\liwe.
d) w rozmowie z pacjentem.
8. Przy diagnozie konfliktu najwa\niejsze jest ustalenie
a) winnych.
b) przyczyny.
c) czasu powstania konfliktu.
d) miejsca powstania konfliktu.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
50
9. Głównym czynnikiem powodującym ustępstwo w negocjacjach jest
a) dÄ…\enie do kompromisu.
b) dominacja jednej ze stron.
c) upływ czasu.
d) brak argumentów.
10. Formy komunikacji interpersonalnej medialnej to m.in.
a) list, wywiad, ogłoszenie prasowe.
b) e-mail, telefon, komunikat radiowy.
c) rozmowa, faks, telefon.
d) sms, faks, e-mail.
11. PodstawowÄ… zasadÄ… etyki zawodowej nie jest
a) ochrona praw pacjenta.
b) przestrzeganie tajemnicy zawodowej.
c) dbanie o interesy prywatne.
d) realizowanie przysięgi Hipokratesa.
12. Pacjenta nie powinno się pytać o
a) samopoczucie.
b) orientacjÄ™ seksualnÄ….
c) ulubiony kolor.
d) warunki mieszkaniowe.
13. Zdanie: WidzÄ™, \e nie radzisz sobie z tym zadaniem. Zobacz, ja rozwiÄ…zujÄ™ to w ten
sposób& jest komunikatem
a) krytycznym.
b) opiekuńczym.
c) strukturalnym.
d) wspierajÄ…cym.
14. Zrodek prawny, który słu\y do rozwiązania konfliktów w pracy zawodowej to
a) negocjacje.
b) mediacje.
c) upomnienie.
d) manipulacja.
15. Argument polegający na uzasadnianiu własnego stanowiska w odwołaniu do zdarzeń,
które ju\ miały miejsce to argument
a) odwołujący się do następstw.
b) z przykładu.
c) odwołujący się do tradycji.
d) z autorytetu.
16. W trakcie rozmowy z pacjentem nale\y
a) uśmiechać się, zadawać du\o pytań, gestykulować.
b) uśmiechać się, \artować z pacjentem, nie gestykulować.
c) uśmiechać się, nie zadawać pytań, być powściągliwym.
d) uśmiechać się, zadawać konkretne pytania, być powściągliwym.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
51
17. Impas w rozmowach świadczy o
a) chwilowym braku porozumienia.
b) mo\liwości kompromisu.
c) definitywnym zakończeniu rozmów.
d) zawarciu porozumienia.
18. W prowadzeniu rozmowy
a) nie ma znaczenia wygląd rozmówców, tylko temat.
b) zawsze występują bariery zewnętrzne.
c) mo\na wykorzystać komunikację niewerbalną.
d) nie powinno zachodzić sprzę\enie zwrotne.
19. Potrzeby wy\szego rzędu są nazywane kulturalnymi, bo
a) polegajÄ… na chodzeniu do teatru i kina.
b) mają wpływ na naszą osobowość.
c) wynikajÄ… z kodeksu etycznego.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]